2006. szeptember 10.

Kettőezerhat röviden I.

Év elején egy új zebrapinty tojót vásároltam régi kedvenc zebrapinty hímem mellé, aki kicsivel azelőtt megözvegyült. Az új pár hamar megtalálta a közös hangot, február közepén rakták le az első tojásokat, így 2006. március 1-én kikelt az első fészekalj. Három fiatalúr személyében gyarapodott a család. Ezek közül az egyik fiatal zebrapintyet továbbtenyésztésre megőriztem. A szülők: Frici és Mici, a megtartott ifjonc pedig kisFrici - mely keresztapjának végtelen nagy kreativitását dícséri. :-)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagy érdeklődéssel tanulmányoztam az oldalon található információkat. Öszinte elismerésem.
Magam nem vagyok madarász,(bár a VI. emeleti balkonomon cinegéket etetek évek óta), de ettől a pillanattól még nagy tisztelője lettem ennek a csodás "hobbynak".
Mégis mi vezetett erre az oldalra?- Nos, egy németországi barátom, egyféle pszichológiai kisérletről ír, amelyben zebrapintyekkel végztek, útódnevelési kisérletet. Neveztesen, arról érdeklődnék, hogy van-e ilyenszerű információtok. Vagyis, olyan utódnevelési esetől, ahol csak a tojó egyedűl-, és/vagy a himmel közösen neveli az utódokat. Az érdeklődésem természetesen az utódok érvényesülési esélyeire vonatkoznának. Igaz, hogy ez inkább pszichológia mint madarászat, de hátha van ilyen információtok is. Előre is köszönöm és bocs-, ha nem ideillőnek tartjátok a problémámat.
Tisztelettel Demter Miklós.
demmiklos@gmail.com