2007. október 20.

Megfigyelés, megoldás

A normál zebrapinty páromnál (1.0A és 0.1B) a fiókák 3 hetesek voltak, és már kirepültek. Észrevettem, hogy a hátukon kopaszok, és azt, hogy a tojó csipkedi őket. Nem üldözi, nem bántja a kicsiket, csak csipkedi ott, ahol már amúgy sincs toll.

Tapasztalt madarász barátom tanácsára a tollcsípkedő zebrapinty tojót leválasztottam a családjától - az akkor 3 hetes fiókákkal a hím maradt, aki lelkiismeretesen etetett tovább. 4 hétig külön volt, majd visszatettem hozzájuk. Remekül érzik magukat! A zebrapinty fiókák tolla kinőtt, megerősödött, időközben önállóak is lettek. A tójó mindig kapott vitamint, ásványi anyagot. A leválasztás során arra figyeltem, hogy olyan helyre tettem a külön kalitot, ahol a hím és a tojó jól látta és hallotta egymást. Így egyfajta kapcsolatban maradhattak.

Nincsenek megjegyzések: